Twitter   
 slo 
 eng 
 
 

KLINIKE IN ODDELKI

 

PODATKI ZA PACIENTE

 

PODATKI ZA OBISKOVALCE

 

PODATKI ZA PROSTOVOLJCE

 

NOVICE

 

Arhiv novic

 

POMEMBNI KONTAKTNI PODATKI

 

PRIJAVA NEŽELENEGA UČINKA ZDRAVIL

 

POHVALE IN PRITOŽBE

 

POVEZAVE

 

STAVBE UKCL

 
  Varno delo na soncu 2.8.2017

Poleg pozitivnih učinkov na človeka, predvsem tvorbe vitamina D, ima sonce tako pri kratkotrajni intenzivni kot tudi dolgotrajni izpostavljenosti številne negativne posledice za zdravje.

Delo na prostem, še posebno v poletnih mesecih, navadno vključuje daljšo izpostavljenost rakotvornemu ultravijoličnemu sevanju (UV-sevanju) in visokim temperaturam, zato pomeni tveganje za zdravje delavcev.

Center za promocijo zdravja v Kliničnem inštitutu za medicino dela, prometa in športa UKCL je pripravil projekt Varno delo na soncu. Vabimo vas, da si ogledate seznam ukrepov za zaščito pred tveganji zaradi UV-sevanja, kar še posebej velja za ukrepe zaščite delavcev pri delu na visokih temperaturah.

Kako naj se zaščitim?

Sonce_sign_poiscem.pngPoiščem si senco, kadar je le mogoče.
Delajte v senci. Če to ni mogoče, si poiščite naravno ali umetno senco na delovišču ali njegovi bližini vsaj med odmori, ki naj bodo pogostejši, če je sončno UV-sevanje visoko in so temperature na delovišču visoke.

Sonce_sign_prekrijem.pngPrekrijem vse dele telesa.
Nosite gosto tkano, a hkrati ohlapno in lahko zaščitno obleko, ki naj vključuje majico ali srajco z dolgimi rokavi in dolge hlače.
 

Sonce_sign_pokrijem.pngPokrijem glavo in vrat.
Nadenite si pokrivalo s širokimi krajci (od 7,5 do 12 centimetrov) ali kapo z dolgim ščitnikom in legionarskim stranskim dodatkom. Primernejše od standardnih čelad so zaščitne čelade s ščitnikom in legionarskimi tekstilnimi dodatki za zaščito uhljev, stranskih delov vratu in zatilja.

Sonce_sign_zakrijem.pngZakrijem oči.
Oči zaščitite s sončnimi očali z označeno zaščito UVA in UVB, ki se tesno prilegajo obrazu in tako preprečijo sevanje v oči tudi od strani.

Sonce_sign_popijem.pngPopijem čim več vode.
Med delom pogosto pijte osvežilne brezalkoholne pijače, najbolje vodo. Pri fizičnem delu na prostem je priporočeno spiti kozarec tekočine na vsakih 15 do 20 minut oziroma od 6 decilitrov do enega litra na uro oziroma po potrebi.

Sonce_sign_namazem.pngNamažem se po izpostavljenih delih telesa.
Pred začetkom dela na soncu in pozneje večkrat med delom se po izpostavljenih delih telesa na debelo namažite s kremo z zaščitnim faktorjem 30 ali več.