Instagram Twitter Youtube   
 slo 
 eng 
 
 

KLINIKE IN ODDELKI

 

PODATKI ZA PACIENTE

 

PODATKI ZA OBISKOVALCE

 

PODATKI ZA PROSTOVOLJCE

 

OBVESTILA

 

Arhiv obvestil

 

POMEMBNI KONTAKTNI PODATKI

 

PRIJAVA NEŽELENIH UČINKOV ZDRAVIL

 

POHVALE IN PRITOŽBE

 

POVEZAVE

 

STAVBE UKCL

 

RAZISKAVA MNENJA PACIENTOV

 
  Dolgo bivanje, omejeno samo na družinsko okolje, je bila za nekatere otroke težka izkušnja 21.5.2020

V UKC Ljubljana smo na Pediatrični kliniki ves čas naprej izvajali urgentno pomoč otrokom s težavami v duševnem zdravju. Zmanjšali smo število hospitalno obravnavanih otrok, ter obravnav v živo, terapevtske obravnave smo v večini primerov neprekinjeno izvajali prek telemedicinskih storitev.

Število otrok, ki so prišli urgentno po pomoč zaradi duševnih stisk in težav, se je z začetkom epidemije zmanjšalo. V večini primerov so bile težave povezane z naraščanjem tesnobnosti, poslabšanjem anksioznih motenj, tudi motenj hranjenja, v zadnjih tednih tudi z agresivnim vedenjem v družini. Verjamemo, da mnogi niso iskali pomoči zaradi strahov pred okužbo in da je mnogo težav ostalo v izolaciji skritih za štirimi stenami.

Tako dolgo bivanje, omejeno samo na družinsko okolje, je bila za nekatere otroke težka izkušnja. Vemo, da take razmere večajo razlike med otroki, med tistimi, ki odraščajo v okoljih, kjer imajo zagotovljeno vse, kar potrebujejo, pozornost staršev in pomoč, miren prostor, varno uporabljajo splet in so deležni vzpodbud k aktivnostim zunaj in skupaj. Nimajo pa takih pogojev vsi otroci in tudi v tem je šola, ki izenačuje možnosti vseh otrok, zelo pomembna.

Opažamo, da tako dolga izolacija povečuje strahove pred vključevanjem v socialne situacije otrokom, ki so že sicer imeli težave v stikih z vrstniki in socialno anksioznost in da bo z vrnitvijo v šole narasla potreba po pomoči učno šibkejšim otrokom in tistim z dodatnimi izzivi. Sedanja izkušnja zares kliče po razmisleku o poslanstvu šol, ali so to prvenstveno ustanove velikih dosežkov ali prijazne učne skupnosti, v katerih otroci napredujejo v sodelujoči medsebojni podpori. Po taki izkušnji delitve reševanja skupne krize otrokom želimo slednjih.

Avtorica zapisa je vodja Službe za otroško psihiatrijo dr. Marija Anderluh, dr. med.

BV_CerfOznake_EN15224_B