Facebook Instagram Twitter Youtube   
 slo 
 eng 
 
 

O NAS

 

DONACIJE

 

POSLOVANJE UKCL

 

JAVNE OBJAVE IN NAROČILA

 

MEDIJI IN JAVNOST

 

Monitor UKCL

 

Sporočila za javnost

 

Arhiv

 

Časopis UKCL

 

Celostna grafična podoba

 

O zdravstvenem stanju pacientov

 

OBVESTILA

 

ZAPOSLITEV

 

PODATKI ZA PROSTOVOLJCE

 

NAŠI USPEHI IN DOSEŽKI

 

POHVALE IN PRITOŽBE

 

REKLAMACIJE RAČUNOV

 

POVEZAVE

 

HELIPORT

 

ZEMLJEVID STAVB

 

ZAUPNIK ZA PRIJAVITELJE NEPRAVILNOSTI

 

ZADOVOLJSTVO PACIENTOV

 

KAKOVOST IN VARNOST ZDRAVSTVENE OBRAVNAVE

 
  Dejstva in ukrepi UKC Ljubljana v povezavi z heliportom 14.1.2025


Ljubljana, 14. 1. 2025. UKC Ljubljana (UKCL) je pregledal postopke odpravljanja napak na požarnem sistemu heliportom UKCL in javnost seznanja z vsemi za zdaj znanimi dejstvi ter dosedanjimi in prihodnjimi ukrepi.

Heliport je bil v svojem 11-letnem obdobju delovanja večkrat letno servisiran in pregledan s strani pooblaščenega serviserja (Cuder šprinkler sistemi).

Kot smo že pojasnjevali, je do začasnega zaprtja heliporta prišlo iz varnostnih razlogov in sicer po tem, ko je v okviru rednega obdobnega certificiranja protipožarnega sistema, ki se izvaja vsake tri leta, pooblaščeni tehnični preglednik, to je podjetje PharmReg d. o. o., odkril pomanjkljivosti na požarnem sistemu heliporta. Po odpravi ugotovljenih pomanjkljivosti so se ob ponovnem pregledu pooblaščenega tehničnega preglednika sredi decembra pokazale še druge pomanjkljivosti, ki ob prvem pregledu niso bile ugotovljene, zaradi česar se je servis podaljšal, zato podajamo podrobnejšo časovno sosledje.  

UKCL je bil 21. oktobra 2024 po rednem pregledu požarnega sistema seznanjen z ugotovitvami pooblaščenega tehničnega preglednika, da je potrebno zamenjati nedelujoči glavni ventil 1 v strojnici, ki se mehansko ni odprl in posledično ob požarnem alarmu ne bi prišlo do gašenja. Prav tako je bilo ugotovljeno, da je potrebno zamenjati in urediti kontrolne lučke, ki signalizirajo odprtost ali zaprtost posameznih ventilov. In da je potrebno urediti avtomatsko javljanje požara z osmimi plamenskimi javljalniki, ki so povezane na požarno centralo, ki je predmet ločenega pregleda in preizkusa ter pridobiti potrdilo brezhibnega delovanja javljanja požara, ki ga je potrebno predložiti pred ponovnim pregledom in preizkusom.

Z ugotovitvami je UKCL še isti dan nemudoma seznanil oba serviserja (Cuder šprinkler sistemi in VTZ tehnična zaščita) in ju pozval, da pomanjkljivosti nemudoma odpravita. Seznanil ju je tudi, da je zaradi teh pomanjkljivosti heliport začasno zaprt, zato UKCL zahteva hiter odziv. Nato je pristojna služba UKCL serviserja stalno pozivala k takojšnji odpravi napak.

VTZ tehnična zaščita je kljub številnim urgencam pomanjkljivosti odpravil šele 6. 12. 2024. Pooblaščeni tehnični preglednik PharmReg d. o. o. pa je bil nemudoma pozvan, da ponovno pregleda sistem. Pregled in preizkus je opravil 9. decembra 2024.  

Ob ponovnem pregledu je pooblaščeni tehnični preglednik poleg delovanja ventilov tokrat preverili še delovanje penila za gašenje kerozina. Ob tem pregledu se je izkazalo, da sistem za penilo ne deluje. Posledično je bilo potrebno menjati še membrane za mešalec penila in penilo, ki ga v Evropi proizvajata in dobavljata le dve podjetji. Penilo je bilo potrebno naročiti v skladu z predpisi (šlo je za postopek t. i. izločenega sklopa razpisa), proizvajalec pa ga nato izdela po naročilu glede na gasilni sistem, ki je v uporabi. Ker je naročilo sovpadalo z bližajočimi prazniki, se je dobavni rok kljub urgencam UKCL dodatno podaljšal.  

Dobava membrane za mešalec penila je bila izvedena včeraj, v ponedeljek, 13. 1. 2025, penilo pa naj bi bilo dobavljeno v 10 do 14 dneh. Po vgraditvi membrane je bil že izveden tlačni preizkus, da bo vse pripravljeno, ko bo dobavljeno še penilo. Brezhibnost požarnega sistema mora nato potrditi tudi pooblaščeni tehnični preglednik to je PharmReg d. o. o.

Ob tem želimo poudariti, da je UKCL že od poletja pripravljal javni razpis za vzdrževanje in interventno servisiranje požarnega sistema vključno s heliportom s ciljem sistemsko dolgoročno urediti vzdrževanje in servisiranje požarnih sistemov, ki bo zagotavljal bolj učinkovito predvsem pa hitro odpravo okvar ter natančno uredil trajno požarno vzdrževanje heliporta.

Vodstvo UKCL meni, da je po dobrem desetletju od kar deluje heliport, ki je že večkrat imel težave z ažurnim zagotavljanjem servisiranja, nujna večletna pogodba, ki bo zavezala izbranega serviserja ali serviserje, da imajo ključne rezervne dele na zalogi. Prav tako bo v pogodbi določen rok za odziv in odpravo okvar ter določena redna vzdrževalna dela. Vse to naj bi v prihodnje zmanjšalo tveganja za okvare, v primeru okvar pa skrajšalo čas za odpravo napak. UKCL je javni razpis že objavil. To je prvi tovrstni razpis v zgodovini UKCL za servisiranje sistemov za varovanje pred požarom za celoten UKC Ljubljana.  

Izbrani serviser bo moral zagotavljati odzivni čas in odpravo okvar v določenih časovnih rokih.

Vodstvo UKCL ocenjuje, da bi morala Služba za varnost in zdravje pri delu in svetovalec za varstvo pred požarom glede na izkušenost kljub okoliščinam delovati bolj strateško in predhodno predvideti potrebo po menjavi penila ter podati pravočasno pobudo za transparentno nabavo in zamenjavo penila. Tokrat je bilo za to potrebno uporabiti instrument izločenega sklopa v razpisu, saj bi bila sicer urgentna nabava, čeprav nujno potrebna, neskladna z zakonodajo.  

Ker delovanje pristojnih služb, kljub izjemno veliki angažiranosti za takojšnjo odpravo napak, ni bilo dovolj učinkovito, se je vodstvo UKCL zahvalilo za sodelovanje vodji Službe za varnost in zdravje pri delu, del službe, ki skrbi za požarno varnost pa je iz Službe za varnost in zdravje pri delu prenesen pod okrilje Gasilske enote UKCL, ki bo po oceni vodstva učinkoviteje in bolj strateško vodila to področje.

Za dodatno preveritev celotnega sistema požarne varnosti je vodstvo UKCL podalo zahtevo za zunanjo recenzijo vzdrževanja in upravljanja požarnih sistemov heliporta v UKCL. V primeru morebitnih ugotovljenih odstopanj bo recenzija zajela požarne sisteme celotnega UKCL.

Z vsemi temi ukrepi UKCL nadaljuje svojo pot zagotavljanja vse večje varnosti pacientov in transparentnosti delovanja. Z vso odgovornostjo si bomo prizadevali, da bomo pri tem uspešni, saj se zavedamo, da so to spremembe, ki jih del našega okolja morda ne želi.  

Ponovno želimo poudariti še, da si UKCL prizadeva, da čim prej vzpostavi pogoje za ponovno odprtje heliporta, vendar bo heliport zaprt dokler ne bo v celoti varen za uporabo in bo to potrdil pooblaščeni tehnični preglednik.

UKCL je o začasnem zaprtju heliporta iz varnostnih razlogov nemudoma (to je že 21. oktobra 2024) obvestil vse pristojne institucije v Republiki Sloveniji skladno z zakonodajo.

Do odprave okvare na heliportu je UKC Ljubljana za pristajanje helikopterjev skladno z načrtom aktiviral sekundarno lokacijo pristankov helikopterjev v vojašnici Edvarda Peperka v Mostah v Ljubljani. Ta trenutno predstavlja najboljšo alternativno lokacijo in se je v preteklih podobnih okoliščinah izkazal za učinkovito. Pri transportu pacientov zaradi uporabe alternativne lokacije kljub nekoliko daljšim transportnim potem ob veliki angažiranosti ekip nujne medicinske pomoči in ekip v UKC Ljubljana ni prišlo do poslabšanja zdravstvenega stanja pacientov.

V preteklosti se je kot nadomestna lokacija uporabljala tudi lokacija na Roški cesti, vendar so se okoliški prebivalci pritoževali nad hrupom, zato uporaba te lokacije ni več mogoča.  

Heliport potrebuje tudi dograditev servisne ploščadi (neposredno pod heliportom), ki ob izgradnji v letu 2012 in predaji v uporabo v letu 2013 zaradi takrat omejenih sredstev investitorja (Ministrstva za zdravje), ni bila zgrajena. Takšna ploščad bi bistveno olajšala vzdrževalna in servisna dela.

V prihodnjem tednu bo zato UKCL skupaj z Ministrstvom za zdravje in Uradom za nadzor, kakovost in investicije v zdravstvu preučil problematiko in možnosti za nadgradnjo heliporta, ki bi še dodatno povečala varnost in omogočala lažje servisiranje heliporta.